maanantai 22. huhtikuuta 2013

Ketunpoika sairastaa

Eilen olin töissä ja mieheni oli Foxin kanssa kotona. Kertoi sitten töiden jälkeen kuinka Fox oli oksentanut kahdesti ja ripuloinut koko kylppärin. Fox oli siis itse todennut, että hätä on ja mennyt kylppäriin asioilleen, ei ollut pyytänyt ulos, mikä on kummallista.
Minun kotiin tuloni jälkeen Fox oksensi vaahtoa kolme neljä kertaa. Miehen kanssa käytiin suihkussa ja Fox joka inhoaa vettä, seisoi meidän kanssa kylppärissä koko sen ajan. Se oli siis oikeasti aika kipeä :/
Suihkun jälkeen käytin sitä ulkona ja se oksensi ja ripuloi pelkkää vettä.
Fox ei ole koskaan ennen ollut kipeä. Välillä ollut maha vähän löysällä ja välillä oksentanut, mutta ei koskaan tällälailla. Aina ollut terve, ikinä ole ollut mitään ja viisi vuotta kohta on minulla ollut.

Tänään ei ole oksentanut, mutta maha on edelleen löysällä. Apteekista hain sille Canikuria, minkä sain sille annettua tosi hyvin, vaikken ollut koskaan ennen joutunut tuollaista tekemään.
Minua huolestutti kovin, koska Fox ei ollut eilisen jälkeen juonut ja mietin jo joudunko ruiskulla antamaan sille vettäkin. Mutta sitten poika onneksi joi :)
Fox on nyt vuorokauden paastonnut, tänään saa iltapalaksi riisin keitinvettä ja vähän riisiä. Aamulla saa samanlaisen annoksen.
Pirteä on ollut koko ajan, lenkillä innolla haistellut hajuja ja kulkenut reippaasti. Eilen haki minulle iloisesti palloakin kun heitin sille.
Ehkä tämä tästä ja pikku kaveri toipuu. Huoli on kova, vaikkei tässä nyt ilmeisesti ihan hirveää hätää olekaan, kun koira on pirteä, vaikka onkin vähän *tööt*.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti